sunnuntai 26. kesäkuuta 2011

Hyvää asiakaspalvelua

Meillä kyläilemässä ollut kaverimme lähti paluumatkalle Suomeen torstaiaamuna. Glomfjord-Bodö -osuus piti matkustaa bussilla, jonka aikataulun mukaan piti olla perillä lentoasemalla 46 minuuttia ennen lennon lähtöä. Norjan ilmailulaitoksen ja lentoyhtiön sivujen mukaan kotimaanlennoilla tarvitsee olla kentällä viimeistään 30 minuuttia ennen lähtöaikaa. Päätimme luottaa siihen, että marginaali riittää (ja pidimme peukaloita pystyssä).

Bussi lähti Glomfjordista ajoissa ja matkanteko sujui Bodöhön asti suunnitelmien mukaan. Bodössä meneillään oleva siltatyömaa aiheuttaa liikenteeseen pysäytyksiä ja ruuhkia. Tällaiseen ruuhkaan juuttui myös lentoasemalle torstaiaamuna matkalla ollut bussi.

Kaverimme kävi kysymässä bussikuskilta neuvoja kentälle ehtimiseen. Kuski selvitti kuuluttamalla mahdollisia muita lähihetken lennoille tähtääviä matkustajia. Kaverimme lisäksi löytyi yksi. Kuski tarjosi taksin puhelinnumeroa, mutta norjan kielen taidottoman kaverimme taksitilaus puhelimitse kiiretilanteessa olisi ollut ehkä hieman liikaa. Vaikka tilauksen olisikin voinut tehdä englanniksi, olisi pitänyt kuitenkin osata kertoa, mihin taksi halutaan! Kuski soitti itse taksikeskukseen ja tilasi taksin läheiselle bussipysäkille. Taksikyyti mahdollisti kaverimme ehtimisen lennolleen. Bussikuskille asiakaspalvelusta täydet pisteet!

Tästä tarinasta kuitenkin tuli opittua se, että bussimatkaan lentokentälle pitää varata kunnolliset aikamarginaalit. (Torstaina valitettavasti aamuinen bussivuoro oli tarjolla olleista huonoista vaihtoehdoista paras).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti