perjantai 26. helmikuuta 2010

Kuntoilua

Olen nyt käynyt tutustumassa lähimpään liikuntakeskukseen. Keskus avattiin aivan tammikuun lopulla, mutta Suomen reissujen yms. hyvien tekosyiden vuoksi en ole päässyt paikalle aiemmin. Keskus on ehkä hieman mahtipontinen ilmaisu, mutta paikassa on kuntosali ja viikottain 16 h ohjattua jumppaa (step, pilates, spinning). Pilatekseen olen yrittänyt päästä osallistumaan, mutta roikun lähiviikot enimmäkseen varapaikkalistalla sijoilla 22-25 (tunnille otetaan 18 osallistujaa).

Liikuntakeskuksen asiakaspalvelusta täytyy erikseen antaa kehuja. Halusin ostaa kuntosali+jumppakortin (tulee halvemmaksi kuin kertamaksut, vaikka siihen liittyykin pakkojäsenyys). Olin etukäteen varmistanut, että luottokorttini kävisi maksuvälineenä, mutta yllättäen niin ei ollutkaan. Ehdotin maksavani kertamaksun, mutta omistaja antoikin minulle luotolla magneettikortin ("Ongelma on meidän maksupäätteessämme!"), kertoi pyytämättä kaikista liikuntakeskuksen oheispalveluista ja vieläpä opasti niihin laitteisiin, jotka olivat minulle entuudestaan vieraita.

Täällä on taas ollut häikäisevän kauniita, auringonpaisteisia päiviä ja varmaankin ihanan sään vuoksi olin ainoa asiakas kuntosalilla. Asiakkaiden vähyydestä johtuen kuntosalin omistajalla oli aikaa laite-esittelyjen lisäksi harrastaa meikäläisen kanssa small talkia. Kuntosalitreeni olisi ollut tarpeeksi raskas yli kuukauden tauon jälkeen muutenkin, mutta norjankielisen puhetulvan seuraaminen laitteissa hikoilun ohessa toi melkoisen lisäkertoimen!

P.s. Nyt olemme tehneet Jyrin kanssa hirvihavainnon oman pihamme liepeiltä. Eilen illalla tullessamme kaupasta kotiin, löntysti hirvi kaikessa rauhassa kadun yli talomme kohdalla. Pihallamme olleista jäljistä päätellen hirvi oli tullut talomme päädyn takaa, kiertänyt etupihalle ja jatkanut pihatietä pitkin kadulle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti